Jambo! - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu Jambo! - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu

Jambo!

Door: T

Blijf op de hoogte en volg marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy

10 September 2013 | Kenia, Msambweni

Na wederom een heerlijke " Spaanse" omelet als ontbijt, gaan we rond half negen op pad met de motoren. Over stoffige zandweggetjes en rode gravelroutes sturen we door de binnenlanden van Kenia . We komen weer op plekken waar ze niet wekelijks muzungu (blanken) zien. Wij zijn de attractie hier :). Bij een marktje in Kikoneni stoppen we om even rond te struinen. We kopen natuurlijk niks, maar maken wat fotootjes en hier en daar een babbeltje. Ik had verwacht dat de mensen heel opdringerig zouden zijn, maar ze storen ons eigenlijk niet en als we in gesprek raken zijn ze aardig en geïnteresseerd .Terwijl we op de markt lopen begint het te spetteren, wat al rap overgaat in een buitje. We nemen een colaatje en al snel is het weer droog en starten we de motoren weer! Weer volgt de ene na de andere leuke weg, kleine dorpjes en enthousiaste schoolkindertjes die "Jambo Jambo" (hallo) roepen. Zo leuk.

Via Shimba Hills rijden we richting Ukunda om even te lunchen, daarna via Diani Beachhouse over de coastroad weer naar Msambweni. Onderweg passeren we suikerrietplantages die hier volop aanwezig zijn.

"Thuis" nemen weer een duik in de oceaan om al het rode stof van ons af spoelen, heerlijk! Na een douche gaan we aan een biertje en chillen wat op ons terras. We zijn hier de enige gasten, dus hebben alle ruimte en kunnen doen en laten wat we willen.
Onze kok is een leuk mannetje die z'n stinkende best doet om ons de hele dag van eten en drinken te voorzien. En alles even lekker.

Leen doet een cursus Swahili, de woordjes zijn niet moeilijk maar een hele zin is een ander verhaal. Maar hierover zal hij denk ik, later nog wel berichten ...........

• 10 September 2013 - 21:20

Tosca En Willem:

Wat een indrukken allemaal, leuke foto's , wij reizen zo met jullie mee.

• 10 September 2013 - 21:41

Daan En Wilma:

Prachtig hoor, mooie avontuurlijke reis.

ach, en een buitje ? het stortregend hier al een dag of 3.

Doe voorzichtig en nog veel plezier allebei, wel foto's blijven maken,he.

Groetjes uit Maasdijk.