Nine eleven - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu Nine eleven - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu

Nine eleven

Door: A

Blijf op de hoogte en volg marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy

11 September 2013 | Kenia, Msambweni

Vandaag was zo'n typische woensdag. Afgelopen nacht hadden we het idee dat de regentijd echt begonnen was. Wat ging het buiten tekeer! Ook toen vanmorgen onze reisleider Johan de wekservice verzorgde was er geen reden voor optimisme. Het regende werkelijk het str**t van de daken. Toen we ons ontbijtje namen om half acht, was voor iedereen wel duidelijk dat er in ieder geval van rijden deze morgen niets terecht zou komen. Dan zouden we de goden verzoeken. En het vermoeden bestaat dat ze daar hoog in de Shimba Hills voldoende van hebben.... Beter van niet dus.
De ochtend werd al lezend, relaxend of verhalen-op de-Banda-vertellend doorgebracht. Bij de lunch was een duidelijk keerpunt in de dag. Het klaarde op. Na de voortreffelijke lunch van super kokkie Matano, werden de pakken aangetrokken. Tijd voor een toertje. De verwachting was een glibberig parcours vanwege de vele regen. Iedereen had het moeilijk bij het nemen van de eerste modderplas. Alleen Cindy leek nergens last van te hebben. Zij nam alle hindernissen met schijnbaar het grootste gemak. Tegenwoordig krijg je dat rijbewijs niet meer, zoals velen van ons, bij het spreekwoordelijke pakje boter. Echt respect voor haar prestatie vandaag! De middag ging al spelend in de plassen en de bijbehorende rode klei erg snel voorbij. Voor we het wisten was het half vijf en stonden we bijna bij ons Beachhouse. Toen de gids vroeg of we er al klaar mee waren was het weer Cindy die als eerste riep. " ik wil nog wel een stukje rijden hoor" :) Het laatste stukje was ook nog modderig en ging over smalle paadjes. Eigenlijk een waardige afsluiter voor een dag die wat onverwacht begon.

Morgen vroeg op om de drukte bij de Tanzaniaanse grens voor te zijn. Voorlopig hebben we waarschijnlijk geen wifi, dus tot later!

• 11 September 2013 - 21:44

Tosca:

Gelukkig is bij jullie die regen natuurlijk lekker warm. Ik hoop dat het op jullie tocht beter weer is en dat jullie veel mooie dingen zien de komende dagen.

Groetjes Tosca

• 11 September 2013 - 21:59

Pascal:

Hallo stoere bikers,jullie hebben toch een goede band met regen en op vacatie zijn
    Geniet er lekker van en blijf in het juiste spoor
    Groet Pascal,Alice en sam