Moest nie - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu Moest nie - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu

Moest nie

Door: A

Blijf op de hoogte en volg marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy

18 September 2013 | Tanzania, Moshi

Vandaag een makkelijke dag voor de boeg. We hadden van de reisleider een soepel programma gekregen. Pas om 9 uur ontbijten :)
De nacht was voor de meesten wat onstuimig. Geen eigen keuzes dit keer, maar een tv op kamer 313 ging volgas rond een uur of 3. (Leen heeft dat in z'n onderbroekie vakkundig opgelost). Vervolgens ging de moskee rond een uur of 5 op op volume 10 en die stond voor het gemak ook nog naast ons hotel. De rit ging van Moshi naar Soni. De eindbestemming lag eigenlijk maar 10 minuten van onze eerste stop op de heenreis.
Onderweg eigenlijk vooral redelijke wegen en hier en daar en korte wegomlegging die altijd weer goed zijn voor een wat stoffige longbekleding. Ongeveer halverwege hebben we een bezoekje gebracht aan een baksteen "fabriekje". Daar was de oudste medewerker een jaar of 14.... Hard werken voor die gasten. Klei en water mengen in de juiste verhouding. Daarna de gedroogde steen vormen opstapelen om ze goed warm te stoken. 2 dagen laten liggen en klaar om een villa mee te knutselen. De eindbestemming was een Duitse nederzetting die niet van veel luxe was voorzien, maar wel over een prachtige tuin beschikte.
Nog even gebabbeld met Benson en Peter en toen maar vlug naar bed want morgen weer vroeg op.