Ondergedoken........ - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu Ondergedoken........ - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu

Ondergedoken........

Door: L

Blijf op de hoogte en volg marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy

21 September 2013 | Kenia, Msambweni

Deze bewolkte zaterdag is al weer de een-na-laatste dag van ons Afrika avontuur. Vandaag met de auto, wederom bestuurd door onze trouwe chauffeur / manager / regelaar / duizendpoot Peter, op stap om te gaan snorkelen. We reden dus naar Shimoni, een havenplaats verder zuidelijk gelegen aan de kust. De plaats heeft een rijk verleden als havenstad en was destijds belangrijk in verband met de slavenhandel. Nu is er voornamelijk lokale handel en bootjes voor toeristische doelen zoals ons snorkelavontuur. We gingen aan boord van een schuit die op zich al een avontuur leek. Geheel van hout, met een soort zeil en twee buitenboordmotoren. (De ene motor liep niet op alle cilinders, daarom hadden ze er maar een tweede bij gezet). Het weer was druilerig en al gauw hadden we last van naar binnenkomend vocht. Daarbij stond er al een lekker windje met bijbehorende fijne golven. Het werd een "rock the boat" avontuur. Waarbij we links en rechts door dolfijnen worden begeleid. Aangekomen bij een rif in het Mpunguti Marine Protected Area, werden de snorkels uitgedeeld en ging ons gezelschap te water. 'T was natuurlijk wel weer even wennen (hoe vaak snorkelen wij?) maar als je eenmaal aan de smaak van zout water bent gewend, zie je onder je de wondere onderwaterwereld verschijnen. Prachtige koraalriffen, allerlei soorten vissen, groot en klein, paarse zee anemonen en sommigen zagen een Stingray (pijlstaartrog). Helaas geen onderwater foto's. Na zo'n anderhalf uur weken in het zoute water zat het avontuur er op en klom iedereen weer aan boord. Het weer werd er ook niet beter op en we gingen naar Wasini Island voor de lunch. Voor sommigen aan boord duurde de terugvaart net lang genoeg. Echte zeeziekte bleef gelukkig uit. Op het eiland kregen we een voortreffelijke vismaaltijd voorgeschoteld. Eerst gingen we krab eten, die met bijbehorend gereedschap geplet werd om bij de eetbare delen te komen. Daarna volgde de edele kunst van het vis fileren, zodat deze graatloos verorberd kon worden. Een smakelijk geheel en niet alledaags. Daarna werden we weer netjes teruggebracht naar de haven van Shimoni, waar Peter al op ons wachtte. Na de gebruikelijke hobbelrit over de Keniaanse wegen (zijn schokbrekers zijn nu echt stuk) waren we veilig terug bij ons (tijdelijke) huis. Nu realiseren we ons dat we morgen naar huis gaan, dus drinken we vanavond maar een extra biertje op de goed afloop.

• 21 September 2013 - 19:08

Maarten:

Zo ik wil wel ruilen met jullie

• 22 September 2013 - 11:52

Karin:

Dat wordt weer even afkicken thuis
    Fantastische reis!

• 23 September 2013 - 17:08

Peter En Maaike:

Hoi trouble birds

Hopelijk hebben jullie goede vlucht gehad en weer velig thuis. Wij hebben inmiddels ook de eerste kilometers erop zitten dus we begrijpen nu jullie mooie verhalen. Bedankt voor de paar gezellige avonden.

Groetjes uit sawa sawa peter en maaike