Finale - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu Finale - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu

Finale

Door: L

Blijf op de hoogte en volg marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy

24 September 2013 | Nederland, Schiedam

Gisteren veilig thuisgekomen, maar nog even een update van de laatste dag. Op onze laatste avond in het Sawasawa beach house, verrastte onze kok Matano ons met een zeer prettige "afscheidsbbq". We hebben zitten genieten van de gegrilde kip & beef. Hadden natuurlijk weer problemen met de hoeveelheid, maar was erg smullen geblazen. Na afloop bij het zwembad nog een borreltje. Zondagochtend kon er zowaar een soort uitgeslapen worden. Na een laat ontbijtje, chillen op het strand, hangen bij het zwembad en het pakken van de spullen, namen we afscheid van de hele staf (Matano/kok, Bacari/huishouding, Benson/motormonteur) en brachten Peter en Johan ons met de auto naar het vliegveld van Mombassa. In tegenstelling tot onze aankomst, maakten we de rit nu bij daglicht. Zodoende konden we goed zien hoe een grote Afrikaanse stad er uit ziet. Via de pont (dat duurt even) richting vliegveld. Keurig op tijd, namen we afscheid van onze gastheren Peter en Johan en checkten we in voor richting Amsterdam. Eerst ging de reis nog naar Zanzibar, waar passagiers in- en uitstapten, daarnaar door naar Aqaba (Jordanie), waar de bemanning ververst- en het vliegtuig getankt werd. Een lange zit met prettige bijkomstigheid dat we voor de terugweg ipv. economy, comfort hadden geboekt. Voor zo'n nachtvlucht zijn voor het slapen in een vliegtuig de extra centimeters beenruimte het verschil tussen wel- en niet slapen. Terugkomen op Schiphol is zoiets als thuiskomen, dus gingen we direct naar de Burger King voor een broodje en milkshake. Daarna ging ieder richting huis en kwam een einde aan ons Afrika avontuur. Deze blog blijft nog wel even staan en zal uiteindelijk leiden tot een boekje voor alle deelnemers en onze gids Johan. Dat betekent dat we er nog even aan sleutelen, foto's bij plaatsen etc. De definitieve versie is uiteindelijk zo eind november wel klaar. Dank aan alle meelezers en hun reacties. En wel opletten dus, de Troublebirds zijn nog niet uitgereisd!!!!!. Tot slot nog wat Swahili;
Als Mzungu Border border deden we af en toe pole pole maar als het nodig was gingen we Araka araka. Overal waren we Kariboe en ondervonden we veel A Santa Sana. Na een Habari zeiden we ook vaak Herri. Tijdens onze Safari maakten we veel Rafiki. Onze Idogo man bleek een uitstekende Foendie. Als de Samoza's weer op tafel kwamen wensen we elkaar een Chakoela Chema. Gelukkig hadden we op de safari een uitstekende Dereva. Op het beachhouse hadden we ook een huis Paka paka en aten we vaak Koekoe. Op de safari's zagen we veel Simba's, een enkele Karakoo, veel Twiga's en Pumba's.

Djamboo, Djamboo.

• 24 September 2013 - 18:14

Loodtje:

Als ik alles zo lees dan hebben jullie het prima gedaan daar. Wat wordt de volgende bestemming, IJsland ? Of toch weer wat warmers. Zien jullie volgende week bij de kleine.