hutjes,wegen en landschappen. - Reisverslag uit Linghed, Zweden van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu hutjes,wegen en landschappen. - Reisverslag uit Linghed, Zweden van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu

hutjes,wegen en landschappen.

Door: m

Blijf op de hoogte en volg marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy

14 Augustus 2014 | Zweden, Linghed

We hebben ontbeten met onze eigen meegebrachte spulletjes, en dat smaakte prima.
Vroeg opstaan en snel weg is niet gelukt want we bleken behoorlijk uitgeput.
Ook het inpakken in een handige volgorde vergt nog wat oefening.
Hadden we gisteren nog het idee dat er hier niet veel hutjes beschikbaar waren, na het wegrijden in wat druilerig weer,komen we er binnen 10 minuten al zeker 10 tegen!
Wat wegen betreft is het precies andersom.
Verschillende kleine wegen zijn samengevoegd tot 1 grotere E16.
Het is even opletten,maar het rijdt wel lekker door.......vfroooom!
Een uur of 1 even een plas\snack-pauze en we stoppen bij een restaurant/kroeg.
Tot nu toe was het vrijwel droog.
Was...want nu begint het te spetteren en eenmaal binnen besluiten we meteen maar wat te eten.
Het buffet met van alles en nog wat (van pannekoeken tot gehaktballen met aardappels en salade) ziet er aantrekkelijk uit,en zeker voor de bescheiden prijs.(je kan er niet eens een biertje voor kopen).
Het blijkt een goede zet want inmiddels zien we een paar auto's voorbijvaren ,waar net nog een weg zichtbaar was.
Na deze uitgebreide lunch is het weer droog,en we doen ons best de dreige de wolk boven ons voor te blijven.
Om een uur of vijf is het mooi geweest en ik begin een bordje camping te volgen.
Die blijkt na 10minuten rijden nog steeds niet in beeld tekomen,en ik stop bij een info-bord.
We zitten nog steeds op de goede weg,maar we komen ook eerst langs een rum&fruhkost.
Dan informeren we daar eerst.
We worden argwanend bekeken,maar dan is er toch een nette kamer beschikbaar.
Wat te eten is er alleen in een dorp verderop,en ik bedacht dat we dat wel konden lopen.
Dat was een beetje ambitieus,en zeker aangezien ik niet helemaal zeker wist of ik de aanwijzingen waar ik heen moest wel goed iterpreteerde.
Na een paar keer getwijfeld te hebben,en willen omkeren en mijn fout te erkennen toch nog even nagvraagd bij een nozem op een knetterbrommer of er misschien ergens een pizzaria zat.
Ja hoor! Nog 1km. Pfffff kom ik daar goed mee weg zeg!
Prima pizza,maar daarna moesten we ook die 7,3 km weer teruglopen!
7,3KILOMETER!!! Ja....,ter verdediging,onze hotzess zei dat het maar 6km was.
Het leverde uiteindelijk een paar mooie plaatjes op,een blaar,2volle magen en een onrustige hotzess op,want we waren pas na 11en terug.
Truste!