water van grote hoogte - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu water van grote hoogte - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu

water van grote hoogte

Door: m

Blijf op de hoogte en volg marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy

21 Augustus 2014 | Noorwegen, Åndalsnes

Het gaat gelukkig wat beter met régine en een zonnetje maakt dat we er weer zin in krijgen.
Aangezien regine nog niet veel van de fjorden heeft meegekregen,en ik weet dat daar ook nog een aantal mooie routes te rijden zijn,gaan we om het nationaal park heen naar de kust te rijden.
Op de kasrt zie ik.een klein weggetje dat het park in gaat,en ik hoop dan nog iets van dieren tegen te komen.
Het weggetje vinden we,de dieren niet,masr we stuiten per ongeluk op een samenkomst van 3 watervallen.mooi!
We spotten er 1 maken foto's en horen dan dat er achter ons nogmeer geraas vandaan komt.
Een infobord verteld ons dat dit een belangrijk punt is bij het plaatsje amotan of zoiets.
Iig erg mooi en indrukwekkend.
We besluiten dit weggetje nog een poosje te volgen,maar zijn na een kwartiertje bang dat we helemasl zullen werdwalen en gaan terug.
Op de heenweg had ik een oversteek door het beginnendr riviertje dat lster de waterval wordt gezien,en besluiten daar even een picknic te doen.
Ik wilde mijn motor wel even in het watertje zetten,maar dat bleek toch een beetje te diep.
Ik houd het bij even mijn lasrzen te testen,maar het water blijkt zooo hard te stromen dat ik niet eens naar de overkant durf te lopen.
Dat vertekend!!
Bij 3cm in het water,spoeld het tot halverwege mijn onderbeen omhoog,dus daar houd ik het bij want ik heb echt geen zin in natte voeten.
Onderweg vergapen ee ons aan de opdoemende landschappen en de nog steiler wordende rotswanden,soms verdrinkend in een reusachtig meer,of met recht naar beneden getrokken littekens van waterstromen die de rotsen al eeuwen teisteren en de stenen hebben uitgeslepen.
We vinden uiteindelijk een plekje op een berghelling aan een prachtig meer,en een waterval gaat onder het stenen bruggetje door waar wij overheen lopen naar ons toilet.
Één van drie beroemde bruggetjes daar,zo blijkt later uit documentatie die we vinden in de gemeenschappelijke lounge.
Daar schrijven we ook een paar achterstallige verslagen vanwege de beschikbare wifi aldaar.
Nootje erbij tv,wisky/cola het is snel weer laat geworden.

  • 24 Augustus 2014 - 22:29

    Tamara:

    Lekker bezig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy

Groep (motor) vrienden uit Bergschenhoek/Puttershoek/Bunnik/Schiedam die al jaaaaaren in wisselende samenstellingen allerlei motoravonturen beleeft.

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 54271

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 05 Juli 2015

On Corse!

11 Augustus 2014 - 28 Augustus 2014

We spreken af in noordelijk noorwegen!

08 September 2013 - 23 September 2013

Viva Afrika

17 September 2011 - 07 Oktober 2011

Chopsticks & Motorbikes

Landen bezocht: