noors fruit en hereniging. - Reisverslag uit Rjukan, Noorwegen van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu noors fruit en hereniging. - Reisverslag uit Rjukan, Noorwegen van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu

noors fruit en hereniging.

Door: m

Blijf op de hoogte en volg marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy

25 Augustus 2014 | Noorwegen, Rjukan

Het is prachtig weer en lekker warm als we opstaan in eidfjord aan het fjord.
We buigen ons nog even over de kaart en willen er een tunnelarme dag van maken.
Alles van 4+km willen we mijden en proberen over de toppen te gaan van de betreffende berg.
400meter na te zijn weggereden rijden we de niet te vermijden tunnel in....minder dan 1 km.....ok, en dan weer eentje mag nog....dan rijden we er eentje binnen met een paarse neon verlichting ter plaatse van de indoor rotonde!.....en een stopplaats om een plaatje te schieten,dus klak!!
Dan rijden we op de volgende af,en ik schiet een geitepad op.
Goed gegokt en een mini trollstiegen dient zich aan, net als ,mini watervallen en grillige rotswanden.
De mini hoogvlakte daarboven is verlaten door mens en....niet door een aantal groepen schapen en geiten,diebezit hebben genomen van het zonnige dalletje met lekker gras,water en heerlijk uitgereden asfalt om je aan te warmen,op te piesen of lopen of waarop je heerlijk kan zonnebaden.
Aan de andere kant van de berg weernaar beneden,en deze 4 km hemelsbreed heeft slechts drie kwartier gekost, maar wel mooie plaatjes opgeleverd.
We besluiten de volgende berg maar op de moderne manier te beslechten,want dit koste veel tijd en teveel van mijn banden.
Het lot beslist echter anders'want net voordat we de ingang van de tunnel zien,staat er een vrachtwagen stil.
Daarvoor staat een mannetje met een spiegelei.....rood!!
Ik zeg....gewoon doorkoken,wordt ie vanzelf groen......en dat word ie......20 minuten later.
Dan mag de vrachtwagen achter het autootje met de zwaailampen aan......de berg over met ons er achteraan.
Over een tijdelijk weggetje,mooi maar het schiet niet op.
Later vraag ik me nog af of qe wel lp de goede weg zitten wanneer we langs te steile wanden en het water rijden,met maar ruimte voor 1 auto tegelijk.
Dit was toch de hoofdweg? Of heb ik soms een afslag gemist?
Ik blijk het toch goed te hebben maar de weg is niet breder.
We stoppen nog even voor wat beeldende kunst.
Trollen gesneden ukt hele boomstammen, en ik zeg mijn meisie dat zehelaas niet in mijn koffer passen,maar anders.....:-)
Later rijden we nog langs 2 watervallen die zo,n beetje op/onder de weg samenkomen waar we overheenrijden,en maken ons s el weer uit de voeten bij de buslading touristen aldaar.
Na een afslag wordt de weg glooiender en breder en we rijden lekker door.
Weer een volgende afslag gaan we weer een kleiner maar spannender weggetje in,en we stoppen even als het begint te spetteren.
We wachten even af,maar als de grijze wolk iets lichter begint te worden,en we moeten zo een beetje linksaf,dan zouden we net onder het staartje door er ondervandaan kunnen rijden, dus we gaan weer.
Het lukt en met nog 30 km tegaan stoppen se op een stuwdam van de plaatselijke waterkracht centrale.eve. een inspectie en een plaatje schieten en met lichte hulp van tomtom zijn we voor zevwn uur op de camping.
Geen spoor nocht bericht van groep 1 of 3.
Bij de receptie horen we dat groep 1 waarschijnlijk pas om een uur of 10 aankomt.
Een uur of 2 later horen we de rweecilinders van groep 3 arriveren en we gaan ze begroeten.
Dan horen we dat groep 1en 3 al die tijd bij elkaar heeft gezeten.....duuuss!!
Net voor tienen arriveerd ook groep 1 ongeschonden.
Truste!