Metz,gite,kasteel. - Reisverslag uit Yenne, Frankrijk van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu Metz,gite,kasteel. - Reisverslag uit Yenne, Frankrijk van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu

Metz,gite,kasteel.

Door: M

Blijf op de hoogte en volg marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy

16 Juni 2015 | Frankrijk, Yenne

Waren we de vorige dag gestopt voor er een buitje neerdaalde, nu spettert het licht als we weer op pad gaan.
Ondergetekende had in navolging van zijn ega ook zijn full leathers aangetrokken, dus begon al spijt te krijgen.
Het viel mee, voordat we nat waren klaarde het op en droogde het vochtig geworden oppervlak.
Later deze dag moesten we toch het regenpak aan, en we waren dan wel op tijd, maar ik had er toch een beetje de pest in....wat een gekloot!
Komt ook wel bij dat ik er eigenlijk niet (meer) in pas.
Al met al ook best wat kilometers maken want de boot wacht niet op ons, en Ré had een mooie maar daardoor ook langzamere binnendoor route opgetekend, en ik maakte me zorgen dat we de laatste dag zouden moeten doortrappen om op tijd te komen.
Om een uur of zeven dacht ik een auberge/gite gezien te hebben, en we volgden de bordjes.
De gite gevonden, en de bijbehorende eigenaar.
Die keek eerst niet eens op, want die dacht dat zijn neef aankwam want die had ook een motor.
Later verontschuldigde hij zich, maar moest tot zijn, maar vooral ook onze spijt melden dat hij geen plek voor ons had.
Hij wist wel een adresje dat wel zeker een kamer had.
Hij merkte dat mijn frans nogal wat te wensen over liet, dus ging een stuk papier halen, en tekende daarop precies de plattegrond van het volgende dorp, met de gedetaileerde af te leggen route.
Hij had zelf ook een motor, vertelde hij tijdens de uitleg, maarja, de laatste jaren maakte de camper meer kilometers dan zijn honda,maar bij de gedachte aan corsica bogonnen zijn ogen weer te glimmen....bonne route!

De platte grond klopte exact, en hij had ook nog verteld dat hij ging kontroleren of we niet in het pand aan de overkant waren beland.....dat bleek de plaatselijke jeneverstoker of iets dergelijks te zijn!

Het aangewezen adres bleek een soort paleis te zijn.
Eenmaal binnen bleek het ook gebruikt te zijn als klooster.
Het kontrast is wel groot, zo mooi gerenoveerd aan de buitenkant, de kamers zijn op een eenvoudige manier omgevormd tot hotelkamers.
Waarschijnlijk om zoveel mogelijk inkomsten te halen met weinig beschikbare middelen.
Wel mooi dat dit op deze manier behouden bijft.

Eerst even snel het dorp in om wat te eten, want het restaurant was nog niet open voor gasten.
Daarna lekker het pak uit en een fijne douche.
Het is toch nog goed gekomen vandaag.