nice....not so nice! - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu nice....not so nice! - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu

nice....not so nice!

Door: m

Blijf op de hoogte en volg marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy

17 Juni 2015 | Frankrijk, Nice

Heerlijk geslapen in "ons" kasteel,alleen sliepen er ook nog andere mensen in, dus geen koning voor één dag.
Ook geen koninklijk ontbijt,maar brood in overvloed dus stevig ontbeten.
Een fijn stukje sturen staat verder op het menu, en daar beginnen we graag aan.
Route napoleon, en richting chambery en dan op naar nice.
Tijdens het middaguur was het licht aandringen om een "simpele" sandwich te bestellen bij een iets te deftig restaurant.
We hadden namelijk geen tijd voor het gebruikelijke drie-gangen menu,want we moesten nog best wat slingerende kilometers afleggen.
Daarna is het nog zaak om niet te ver van de port-commerciale een slaapplaats te bemachtigen in het populaire nice dus wilden we niet te laat in nice aankomen.
Op een gegeven ogenblik zijn we de borden nice gaan volgen,en weken zodoende af van napoleon zijn voetsporen en volgden de d202.
Dat bleek een goede keuze want er was weinig verkeer en prima asfalt voorhanden om lekker met je motor aan de zwier te gaan tot.....
Een uur of vijf/half zes we in de suburbs van nice arriveren.
Hitte, stilstaan,kruipen gaat sneller....de vfr gaat over op koelen via het vinnetje,maar langzaam kruipt de temperatuur omhoog.
Alles is heet,zou ik dan toch koelvloeistof verloren hebben?
Het dashbord begint te knipperen 122graden is te heet.
Ik breng de temperatuur omlaag door steeds de motor uit te zetten,maar dan moet ik ook steeds starten en hoe lang houdt de accu dat uit?
R doet hetzelfde met haar soes en het is inmiddels na zevenen en we zitten net op de boulevard als een nederlandse vrouw ons aanspreekt vannuit haar auto.
R vraagt haar of ze soms een hotelletje weet, en na even nadenken bied ze aan ons even te brengen naar anis,een rustig hotel vlakbij.
Geweldig! Een zegen,want onder deze omstandigheden zoeken en een paar keer vergeefs je helm en handschoenen uit en aantrekken is geen pretje.
Het is een gezellig niet te groot hotel met op de begane grond een leuk restaurantje.
Alles zonder kleerscheuren en zonder dat er iets is gesmolten.
Tijd voor een biertje!
De kamer heeft een goede airco.....top!