Van bier naar berg. - Reisverslag uit Mto wa Mbu, Tanzania van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu Van bier naar berg. - Reisverslag uit Mto wa Mbu, Tanzania van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu

Van bier naar berg.

Door: M&T

Blijf op de hoogte en volg marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy

14 September 2013 | Tanzania, Mto wa Mbu

Na een avond (wederom) Kilimanjaro biertjes, bieren bij een lekker buitenvuurtje, is het de volgende ochtend vroeg op voor een pittige trip rond de Kilimanjaro (berg, niet bier :).
Na ongeveer 60 km houdt de verharde weg op en is het weer stofhappen en crossen.
Even daarvoor hebben we wat plaatjes gemaakt bij een kerkje van onszelf en van de besneeuwde reus.
100 km off-road voor de boeg en het blijkt zowel vermoeiend, als zeer afwisselend.
Bochtjes, keien, hard en zachte rode ondergrond, overal Masaidorpjes en vee, maar daarna krijgen we........witte harde en zachte ondergrond!
Onze gezichten krijgen een rood maskertje met daaroverheen een witte toplaag, heeeel gezond...?
Na de mooie rit is het nog even flink doorrijden over de drukke verbindingswegen naar de Twiga campsite waar onze volgende stop ligt.
Deze 200 km is ff afzien, met de buschauffeurs die ons van de weg drukken, als grootste vijand.
Zij beschouwen alle andere weggebruikers als 2e rangs bestuurders, dus uit de weg!
Als we aankomen in de luxe loges zijn we op, maar een biertje gaat er wel in en de maaltijd is goed. Wat een dag, weer eentje voor in de boeken!

Daarna gaat bij iedereen het kaarsje uit......morgen heeel vroeg op......waaaaat!!!!!

• 17 September 2013 - 18:46

Willem:

zo dit is weer een enerverend verslag / toppie / morgen er weer tegen aan. groetjes willem en tosca

• 17 September 2013 - 19:20

Karin:

Gaaf hoor... En een mooie foto van de Kilimanjaro? (de berg, niet t biertje ;) )

• 18 September 2013 - 15:39

Karin:

Ah dat bedoel ik..gaaf! Ligt wel minder sneeuw op dan ik me kan herinneren