Verhalen maken! - Reisverslag uit Mto wa Mbu, Tanzania van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu Verhalen maken! - Reisverslag uit Mto wa Mbu, Tanzania van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu

Verhalen maken!

Door: T en M

Blijf op de hoogte en volg marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy

15 September 2013 | Tanzania, Mto wa Mbu

Als Trouble Birds zijn we al een jaar of 18,19 met elkaar op stap, de verhalen uit de oude doos worden natuurlijk elke keer mooier en sterker. Aan het begin van deze trip werd er dan ook geroepen " kom laten we nieuwe verhalen gaan maken". Nou waren we dus al lekker bezig daar mee, maar vandaag was er wel weer eentje waar we het nog een tijdje over gaan hebben........

Om 5.00 uur ging ons wekkertje?.........hoezo vakantie? Na het ontbijt gaan we met onze Tanzaniaanse gids en chauffeur op pad in de Toyota Landcruiser ( safari editie). Vandaag gaan we voor de Big Five, Ngorogoro Crater is vandaag het doel. Na een klein uurtje bereiken we de ingang van het National Park. De diverse permits kosten enige tijd maar daarna kunnen we het park in. De eerste blik op de krater was adembenemend, zelfs wij werden er stil van en dat wil wel wat zeggen natuurlijk. Na een uurtje zijn we onderin de krater en kan het zoeken naar wildlife beginnen. Als snel zien we een soort lynx, de gids helemaal euforisch, deze wordt zelden gespot en was dus een unieke gebeurtenis. Al snel daarna zien we vele zebra's, wilde beasten, flamingo's, pumba's, antilopen en gazellen. Wouw, ogen te kort en geheugenkaartjes te weinig. Ineens spotten we een Black Rhino, zeldzaam, zelfs in de deze krater. Het blijken er twee te zijn, ze zijn wat ver weg, maar we hebben verrekijkers en camera's met 20x zoom dus we kunnen ze ook van wat dichterbij bekijken. Even later komen we in een scène terecht, waarin 2 leeuwen actief worden als er een pumba met 2 jonkies niets vermoedend voorbij schuifelt. De leeuwen komen uit de boom en gaan in de jaagpositie. Een spannende National Geographic-achtige scène speelt zich voor onze neus af. 't is dat de Pumba's besloten op het laatste moment naar elders te gaan, anders.....Wouw, wouw,wouw. We zitten er met onze neus bovenop. De lunch nuttigen we in een soort oase waar de nijlpaarden bij bosjes rondzwommen. Ook leuk om zo dichtbij te zien, er zit toch wat meer aktie in dan in Blijdorp. En ze stinken ook minder .......
S'middags zien we aan de bosrand zowaar nog een mannetjes olifant, ver weg, maar toch wel indrukwekkend om te zien.

We gaan daarna weer langzaam aan richting de rand van de krater en daarna riching Twigacamp. Om een uurtje of vijf zitten we moe maar voldaan aan een Serengeti biertje op het terras op onze campsite.

Ons hoofd vol met nieuwe indrukken raakt s'avonds tevreden het kussen. Morgen weer een nieuw avontuur!