Pole Pole - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu Pole Pole - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu

Pole Pole

Door: T

Blijf op de hoogte en volg marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy

18 September 2013 | Tanzania, Moshi

Reizen is best hard werken, maar vandaag doen we pole pole. Swahili voor kalm aan en daar zijn ze hier best goed in. Ook wij kunnen het nog......negen uur ontbijten is echt pole pole. Helaas starten we ook deze dag met een lekke band, Marcels achterband is plat, helaas, pole pole :)

We sturen vanaf onze campsite richting Arusha. De eerste 30 km is het stuk waar we gisteren giraffen zebra's en olifanten tegenkwamen, we hopen natuurlijk dit nogmaals mee te maken en de ultieme foto te maken met onze motorfietsen tussen het wild. Maar helaas, alleen Arjan spot nog een giraf, maar deze is zo ver weg dat het niet de moeite was om even te stoppen.
De volgende 100 km zit weer vol wegopbrekingen en D-toertjes. Stof, crossen, gaten en hobbels zijn weer aan de orde van de dag.
In Arusha bezoeken we het Tanzaniaans Historisch Museum, even een cultureel uitstapje. Als stoffige avonturiers stappen we in onze motorkleding door het museumpje. Zelfs tussen de standaardtoeristen zijn wij een bezienswaardigheid. Maar wij zitten er niet mee. Rafiki's op safari (vrienden op reis) maak je niet gek. Stiekem vindt iedereen ons best stoer, wijzelf ook.

Nog 90 km naar Moshi, onderweg komt de Kilimanjaro weer in beeld, het blijft een enorme indrukwekkende reus die in het landschap opduikt. Bij aankomst in hotel Leopard staat het verse vruchten welkomssapje al voor ons klaar, mmmmmm vitamientjes. Snel even omkleden en nog een rondje door de stad lopen. Afrikaanse chaos, maar mooi om te zien. In de stad is iedereen ergens mee bezig, om de verkopen, te maken of te transporteren. Deze bedrijvigheid staat in schril contrast met het platte land waar iedereen aan het wachten is op; "of er überhaupt nog iets gaat gebeuren vandaag......." Een club stoffige motorrijders is daar dan eigenlijk al de aktie van de dag.
Uiteraard kopen we niks, het is toch eigenlijk allemaal troep en we hebben niks echt nodig. Uiteraard scoren we wel nog even een heerlijk rondje koffie in het beste koffietentje van Oost Afrika. Lekker! Als de zon ondergaat lopen we terug naar het hotel om daar op het terras een verfrissend drankje te doen en de dag nog eens door te nemen. Marcel en Leen kunnen het niet laten om de pizza "Kilimanjaro" te bestellen, nou dit hebben ze geweten hoor. Een berg van een pizza. Succes mannen! Dan nog even flink bloggen, we hebben 3 dagen geen wifi, tijd en energie gehad, dus maken even een inhaalslag .........

• 18 September 2013 - 13:17

Tosca:

Wat een gave verhalen en foto's . Leen en Marcel passen jullie nog in jullie motorkleding na die enorme pizza?
    Groeten van Tosca en Willem

groet pascal,alice en sam

• 18 September 2013 - 19:05

Marcel:

Hallo troublebirds,

Ziet er echt gaaf uit allemaal. Zal af en toe best zwaar zijn, maar daar slaan jullie je vast wel doorheen. Leuke verslagen ook. Wie is de auteur van deze teksten? Blijf ze schrijven, want het geeft een leuk beeld van jullie belevenissen. Goede reis verder en we blijven jullie volgen!

Mars en Sas