kustwegen verkennen. - Reisverslag uit Sandstad, Noorwegen van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu kustwegen verkennen. - Reisverslag uit Sandstad, Noorwegen van marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy Troubl - WaarBenJij.nu

kustwegen verkennen.

Door: m

Blijf op de hoogte en volg marcel/Arjan/Leen/Tamara/rob en cindy

19 Augustus 2014 | Noorwegen, Sandstad

S'morgens maakt ieder zich op zijn eigen wijze klaar voor vertrek, en er zijn duidelijk verschillende ritmes ontstaan.
Op zich niet erg want we wilden toch in 2 groepen van 4 gaan rijden, omdat 8 wel erg lang wordt op de kleine bochtige weggetjes en al helemaal in wisselende weersomstandigheden.
Het valt me wel op dat er onderling erg weinig interaktie is met elkaar.
wij vertrekken eerst,samen met groep 3,maar moeten eerst de hutjes nog even gaan afrekenen in het dorp.
Daarna gaan we op weg en doen een uitgebreide stop in een havenplaatsje ongeveer 5 km buiten de route,uitezocht door ons nautisch onderlegde vriendje die ook de navigatie in handen had.
Na de lunch bij de plaatjelijke kruidenier/café/taxicentrale/vrijwillige brandweer/souteneur die ook nog eens een nederlander bleek te zijn,vervolgen we de tocht langs de mooie noorse kusten.(ok,misschien berust de helft van de zojuist aangehaalde beroepen niet helemaal op waarheid,maar 50 dus zeker wel! De rest is fifty/fifty)
Bij onze stops zien we vaak groep 2 voorbij gaan,die dus ook nog op de veronderstelde route zit.
Bij een kleine wolkbreuk stoppen we even,en een mevrouw die uit de door ons veronderstelde richting komt,verteld ons dat de weg verderop overstroomd en dat er modder over de weg loopt.
We wachten nog wel even.
Dan komt groep 2 voorbij en wij stappen ook maar weer eens op.
De modder valt mee en we zien elkaar weer op het pontje.

Na het pontje nemen we een beetje afstand van groep 2.
Omdat op deze eilanden maar weinig mensen komen is het vinden van o derkomen lastig.
We landen uiteindelijk bij een park met luxe vakantie huizen.
De uitbater vraagt flinke prijzen,en hangt een verhaal op over een walvis voor de deur.....jeah....right..... maar ieder stel heeft een eigen kamer met badkamer,en een gezamelijke woonkamer aan zee,dus we nemen hem.
Het uitzicht is prachtig en we genieten ervan.
Terwijl de rest gaat "walvis spotten" op het steiger,gaan wij alvast maar wat eten brouwen zodat de keuken weer vrij is voor de spotters straks.
Dat lukt,en nadat iedereen gegeten heeft en een restantje van een fles jameson is verdeeld onder de aanwezigen,wordt er nog even naar de kaarten en het weer gekeken.